Şamil Yemek Ansiklopedisi

Her türlü Yemek, Pasta, Börek, Çörek, Tatlı vs. tarifleri



Tam Bir Ansiklopedi

28 Eylül 2010 Salı

Sodalı Kek

Sodali_kek

sodalı kek:
malzemeler:
  • 1 paket + 1 yemek kaşığı teremyağ veya zeytinyağlı becel
    asıl tarifte 1,5 cup yani yaklaşık 1,5 paket margarin yazılıydı ama çok olacağını düşünüp ben daha az kullandım.
  • 2- 2,5 su bardağı toz şeker
  • asıl tarifte 3 cup yani 750gr kullanılmıştı. ben 2,5tan biraz fazla kullandım ama bana hafif tatlı geldi. siz kendi zevkinize göre ayarlayabilirsiniz şekeri.
  • 5 yumurta, oda sıcaklığında
  • 3 su bardağı un (600gr)
  • 1 su bardağı soda (maden suyu)
  • 2 paket vanilya
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • dilerseniz 2 yemek kaşığı kakao
hazırlanması:
    Sodali_kek1
  1. 26 cm'lik kek kalıbını yağlayıp unlayın. yağı ve şekeri krema kıvamına gelene kadar 3 dakika çırpın.
  2. yumurtaları teker teker ekleyin. her eklemeden sonra iyice çırpın.
  3. unu üç seferde maden suyuyla dönüşümlü olarak ekleyin. her eklemeden sonra özleşene kadar çırpın.
  4. vanilya ve limon kabuğu rendesini ekleyin. tekrar çırpın.  karışım ne kadar iyi özleşirse o kadar güzel pişiyor.
  5. fırını 175C'ye getirin. kalıba karışımın üçte ikisini dökün. kakaoyu serpip bir kaşığın tersiyle hamura batmasını sağlayın. kalan kek karışımını da üzerine yayın.  fırında içi tamaen pişene kadar 70-80 dakika pişirin. bir saatten sonra kekin üzerine folyo kapatıp pişme işlemine öyle devam edin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
>