Şamil Yemek Ansiklopedisi

Her türlü Yemek, Pasta, Börek, Çörek, Tatlı vs. tarifleri



Tam Bir Ansiklopedi

24 Şubat 2010 Çarşamba

Kurutulmuş Domatesli ve Peynirli Ekmek

Domatesli_kekikli_ekmek1

Malzemeler:
  • 2 su bardağı ılık süt
  • 50 gr toz maya veya 42 grlık yaş maya
  • 75gr tereyağı
  • 2 çay kaşığı tuz
  • 2 yemek kaşığı bal
  • 5 su bardağı un (hepsi birden eklenmeyecek)
  • iç malzemesi:
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 200gr beyaz peynir
  • 1 yemek kaşığı kekik
  • kurutulmuş domates
Hazırlanması:
  1. Kurutulmuş domatesi (marketlerde city farm veya tema markasıyla bulabilirsiniz) bir gece  önceden birkaç diş sarımsak ile zeytinyağında bekletin. Ertesi sabah sarımsağı çıkarıp yağı süzün.
  2. Toz maya kullanıyorsanız; mayayı derin bir kabın içine ufalayın ve üzerine sütü dökün. Maya eriyene kadar karıştırın. Yaş maya kullanıyorsanız mayayı sütün içine koyup elinizle hafif ezerek karıştırın.
  3. Tereyağı, tuz, bal ve unun çoğunu ekleyin. Önce tahta bir kaşık yardımıyla daha sonra yoğurarak hamuru esnek hale getirin. (benim önceki mayalamalarımda tüm malzemeyi mayanın üzerine dökünce iyi sonuç alamıyordum. Bu sefer 3 bardak unu tuzla karıştırıdım. ortasını açıp mayayı döktüm. Hamuru yoğururken balı yavaş yavaş ekledim. Sonra da kıvama gelene kadar un kattım.)
  4. Hamuru bez altında 45 dakika mayalanmaya bırakın.
  5. Fırını 190Cye getirin. Unlanmış tahtanın üzerinde hamuru yoğurun ve iki parçaya bölün.  Her bir parçayı elinizle veya merdaneyle 1cm kalınlığında açın. Açtığınız hamrların üzerine bıçakla tereyağı sürün.
  6. Ufalanmış peynir ve marine edilmiş domatesleri döküp üzerlerine kekik serpin. (ben iç malzemeyi kapta karıştırıp sürdüm.)
  7. Hamuru rulo yapın. (biraz boyunun uzaması için elinizle kenarlara doğru çekebilirsiniz.) İsterseniz birkaç kere çevirin veya çevirmeden simit şekli verip iki ucunu birleştirin. Isınmış fırını kapatın. İki simiti yağlı kağıt serili tepsiye koyun. Üzerlerine yumurta sarısı (asıl tarifte su diyordu) sürün. Tepsiyi kapalı fırında veya sıcak bir yerde 20 dakika mayalandırın.
  8. Fırını tepsi içinde iken 190C'ye getirin. Üzerleri iyice kızarana kadar pişirin. Daha sonra ızgara telnde üzerlerine bir bez örterek soğutun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

 
>